آسمان دیجیتالی

خدایا ، یادم ده که یاد کردنت را از یاد مبرم

آسمان دیجیتالی

خدایا ، یادم ده که یاد کردنت را از یاد مبرم

تصوری که از پنل‌های خورشیدی وجود دارد، صفحات سیاه‌رنگ بزرگی است که بر روی خانه‌ها قرار می‌گیرند و انرژی موردنیاز را از طریق خورشید تامین می‌کنند. ولی این پنل‌ها هر روز کوچک‌تر، سبک‌تر و در عین حال بهینه‌تر می‌شوند. چنین پیشرفتی، به راحتی حمل و نقل و استفاده از آن‌ها منتهی می‌شود و آنها را به منبع همیشگی و قابل‌حمل انرژی تبدیل خواهد کرد. 

اخیرا کمپین پنل خورشیدی جدیدی در وبسایت کیک‌استارتر آغاز شده که نویددهنده آینده‌ای است که در هر ناکجاآباد که گیر افتاده باشید، یک منبع انرژی در کنار شما خواهد بود.



پنل جدید «سولار پیپر» (Solar Paper) نام دارد. طول، عرض و ضخامت آن به ترتیب 19 سانتیمتر، 9 سانتیمتر و 4 میلیمتر است. یک درگاه USB شارژ 0.45 اینچی نیز در بالای آن قرار دارد. یکی از این پنل‌ها وزنی 127.5 گرمی و توانی 2.5 واتی دارد. در صورت نیاز می‌توان پنل‌های دیگری را نیز با آهنربا به آن متصل کرد. 

در شرایط آب و هوایی خوب که دسترسی خوبی به آفتاب داشته باشید، دو پنل متصل به هم می‌تواند آیفون 6 شما را در 2.5 ساعت به صورت کامل شارژ کند. در مجموع می‌توان تا چهار پنل با مجموع توان 10 وات را به هم متصل کنید. این میزان انرژی برای شارژ کامل یک آیپد ایر 2 در چهار ساعت کافی است. 

این پنل‌ها انعطاف دارند و در محل اتصال تا شده و مانند برگ‌های یک کتاب روی هم قرار می‌گیرند.

یکی از قابلیت‌های استثنایی «سولار پیپر» ری‌استارت اتوماتیک آن است. شارژرهای مشابه یک مشکل بزرگ دارند: اگر در هنگام استفاده یک ابر جلوی خورشید بیاید و یا در سایه قرار بگیرند، خاموش می‌شوند و باید به صورت دستی دوباره راه‌اندازی شوند. اما سولار پیپر این راه‌اندازی دوباره را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد. 

می‌توان هر دستگاه مجهز به پورت USB را با سولار پیپر شارژ کرد. از دوربین‌های گوپرو و دیجیتال و اسپیکرهای بلوتوثی گرفته تا باتری‌های اکسترنال و چراغ قوه و غیره.

هدف اولیه تولیدکنندگان سولار پیپر برای آغاز تولید 50 هزار دلار بوده که در هنگام نگارش این مطلب به 430 هزار دلار رسیده است؛ رکوردی بسیار خوب که تولید انبوه آن را تضمین خواهد کرد. تیم سازنده قول عرضه آن را برای سپتامبر داده است.

برای مشاهده ویدیو و معرفی بیشتر به این لینک مراجعه کنید.






  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۴/۲۸
  • ۵۳۵ نمایش
  • آسمان دیجیتالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی