آسمان دیجیتالی

خدایا ، یادم ده که یاد کردنت را از یاد مبرم

آسمان دیجیتالی

خدایا ، یادم ده که یاد کردنت را از یاد مبرم

مرضیه هاشمی

 

معرفی


مرضیه هاشمی با نام اصلی ملانی فرانکلین (انگلیسیMelanie Franklin؛ متولد ۲۱ دسامبر ۱۹۵۹) خبرنگار، مستندساز و گوینده اخبار آمریکایی-ایرانی است. او اکنون مجری پرس تی‌وی، شبکه انگلیسی‌زبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.

 

تغییر دیانت به اسلام

او در سن ۲۲ سالگی (حدود ۳۵ سال قبل) هنگامیکه دانشجوی خبرنگاری بود در آمریکا و پس از ۲ سال تحقیق مسلمان شد و با حجاب در دانشگاه حضور یافت. وی می‌گوید که جسارت این کار را از انقلاب اسلامی ایران و شخصیت رهبر آن سید روح‌الله خمینی گرفته‌است. وی معتقد است: «جمهوری اسلامی ایران چونان گنجینه‌ای است، اما بیشتر شما که در ایران متولد و بزرگ شده‌اید قدر آن را نمی‌دانید.» او در سال ۱۳۶۷ و اوج جنگ عراق علیه ایران تصیم می‌گیرد همراه ۲ فرزندش به ایران سفر کند جایی که برای آنان «مرکز مقاومت» بود. «احساس می‌کردیم باید به ایران بیاییم و هر کاری می‌توانیم برای ایران انجام دهیم.»

 

بازداشت در آمریکا

او که به منظور دیدار با اعضای خانواده‌اش و عیادت برادر بیمارش (که به سرطان مبتلاست) به آمریکا سفر کرده بود در روز ۲۳ دی ماه ۱۳۹۷ در فرودگاه بین‌المللی لامبرت-ست لوی بدون تفهیم توسط اف‌بی‌آی بازداشت و به بازداشتگاهی در واشینگتن دی سی منتقل شده و طی این ۲ روز کسی از وضعیت او اطلاع نداشته‌است. هاشمی در گفتگو با دخترش اعلام کرد نیروهای پلیس آمریکا او را بدون انتقال به بازداشتگاه مستقیم به زندان برده‌اند. با اجبار حجاب اسلامی وی را برداشته و یک تی شرت بر تن او کرده‌اند که بر خلاف قوانین پوشش اسلامی دست‌های او نمایان بوده و در این حالت از وی عکس گرفته‌اند. به عنوان غذا گوشت خوک (که حرام است) به اون داده‌اند که او از خوردن آن غذا امتناع کرده و درخواست نان نموده که به وی داده نشده‌است و در طی روزهای بازداشت تاکنون فقط یک بسته بیسکویت کراکر خورده‌است. اف‌بی‌آی در مورد اتهامات وارد شده توسط پرس تی وی توضیحی نداده‌است. فرزندان وی به عنوان شاهد به دادگاه فراخوانده شده‌اند.
 

واکنش‌ها


خبر دستگیری و رفتار صورت گرفته با او در رسانه‌های جهانی و شبکه‌های اجتماعی بازتاب یافت. در صفحه ای که برای بازداشت وی در وبگاه پرس تی وی اختصاص یافته شخصیت‌های مختلفی خواستار آزادی او شدند از جمله لارین بوث که او را دوست صمیمی خود خواند. حزب‌الله لبنان طی بیانیه ای دستگیری وی را محکوم کرد. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایراناین اقدام آمریکا را «سیاسی و غیرقابل قبول» خواند و تأکید کرد واشینگتن باید «هر چه سریعتر به این بازی سیاسی خاتمه دهد.» بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه بازداشت هاشمی را «غیرقانونی» و برخورد پلیس آمریکا با وی را «غیرانسانی» خوانده و آن را محکوم کرد و گفت: «بازداشت یک شهروند مسلمان آمریکایی بدون مقدمه و با رفتارهای تحقیر آمیز و غیرانسانی مأمورین دولت آمریکا در اذیت و آزار این بانو، نمونه بارز رفتارهایی است که یک رژیم آپارتاید با شهروندان غیر سفیدپوست خود انجام می‌دهد.» قاسمی همچنین خواستار برخورداری هاشمی از «کلیه حقوق اولیه و انسانی و آزادی فوری و بدون قید و شرط او» شد. عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سازمان صدا و سیمای ایران اقدام آمریکا را غیرقانونی توصیف کرد و دلیل دستگیری مرضیه هاشمی را داشتن عقاید اسلامی، آزادی‌خواهانه و طرفداری از جبهه مقاومت عنوان کرد.
 
 
 

 

حاج آقا پناهیان:
خانم مرضیه هاشمی امروز رسواگر ده ها سال دروغ و فریب تمدن ویرانگر غرب است و نماد مقاومت در برابر زورگویی مستکبران به بشریت که با نقاب آزادی، انسان های آزاده را به مسلخ می برند.
هرکس می تواند فریاد او را به هر کجای جهان برساند هرچقدر که می تواند.

ما نیز از اینجا فریاد میزنیم...

مرضیه هاشمی را آزاد کنید.


Free Marzieh Hashemi

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی