آسمان دیجیتالی

خدایا ، یادم ده که یاد کردنت را از یاد مبرم

آسمان دیجیتالی

خدایا ، یادم ده که یاد کردنت را از یاد مبرم

شاید دوچرخه‌های «سگ‌وی» (Segway) در نظر بسیاری ظاهری جذاب نداشته باشند، اما از همان زمان معرفی (سال 2001) جلوتر از زمان خود شناخته می‌شدند. 

از همان زمان، سیستم تعادل ژیروسکوپ و درک حرکت آن توسط بسیاری از طراحان کپی و در دیگر دستگاه‌های موبایل مورد استفاده قرار گرفت. حاصل این اتفاق تولید انواع دستگاه‌ها مانند اسکیت‌بوردها و موتورسیکلت‌های تک چرخ هوشمندتر بود. اما به نظر می‌رسد به زودی شاهد حضور یک دستگاه دیگر الهام‌گرفته از سگ‌وی‌ها خواهیم بود.



«کوین هالسال» از مخترعین نیوزیلندی، ویلچر استثنایی جدیدی به نام «اوگو» (Ogo) اختراع کرده که برای اولین‌بار نیازی به دخالت دست در کنترل آن نیست و قادر است بر روی دوچرخ بایستد و افراد معلول را جابه‌جا کند. مانند یک سگ‌وی، اوگو نیز به سنسورهای مختلفی مجهز است که حرکات راننده را درک و بر اساس آن به دستگاه جهت‌دهی می‌کنند. به عنوان مثال اگر راننده به سمت جلو خم شود، سنسورها منظور فرد را درک کرده و با فرمان به موتور، دستگاه به سمت جلو حرکت می‌کند.

جالب است که اگو در واقع یک سگ‌وی است که هالسال آن را به قیمت حدود 10 هزار دلار خریده و با جداکردن بخش پایین و اصلی دستگاه، از آن برای ایجاد یک ویلچر استفاده کرده است. البته سگ‌وی‌ها برای حرکت به دخالت دست نیاز دارند، به همین دلیل هارسال ناگزیر شد سیستم کنترل جدیدی را برای ویلچرش طراحی کند.



بسیاری از معلولین توانایی استفاده مداوم از سیستم کنترل دستی ویلچر را ندارند و به همین دلیل پتانسیل بالایی برای ویلچر اوگو در بازار وجود دارد. اوگو هنوز در مرحله پروتوتایپ است و به مرحله تولید نرسیده است، اما خالق آن اعتقاد دارد که می‌تواند طی مدت کوتاهی نمونه تجاری آن را تولید و روانه بازار کند.

منبع

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۴/۲۹
  • ۵۷۳ نمایش
  • آسمان دیجیتالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی