آسمان دیجیتالی

خدایا ، یادم ده که یاد کردنت را از یاد مبرم

آسمان دیجیتالی

خدایا ، یادم ده که یاد کردنت را از یاد مبرم

Buddy‌ ربات دست‌آموز شما

دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۵۴ ق.ظ
مدت زیادی است که ربات‌های دستیار ساخته می‌شوند. هر چند وقت یکبار هم خبرهای مختلفی از این ربات‌ها منتشر می‌شود. البته روند ساخت آن‌ها به گونه‌ای بوده که هنوز نمی‌توان به شکل خوب از آن‌ها برای کارهای روزانه استفاده کرد.
اگر کارتون The Jetsons را دیده باشید، حتما با Rosie که یک ربات خدمت‌کار بود آشنایی دارید. حتی در یکی از فیلم‌های Rocky هم یک ربات خدمت‌کار به‌نمایش در آمده بود. چنین ایده‌هایی باعث شده که افراد مختلف به فکر ساختن چنین محصولاتی باشند. قبلا ربات‌هایی به نام‌های AIBO و NAO ساخته شده بودند که با استقبال خوبی هم از سوی مردم مواجه شدند. البته در حالت کلی این ربات‌ها به عنوان اسباب بازی شناخته می‌شدند تا یک ربات دستیار که بتواند کارهای مختلف انجام دهد.
این روند ناامید کننده در تولید ربات‌ها به زودی پایان پیدا خواهد کرد. به تازگی شرکت Blue Forge Robotics از محصول جدید خودش رونمایی کرده است. این شرکت یک ربات همراه ساخته که شبیه به R2-D2 و Wall-E است. شرکت BFR به تازگی این ربات را در نمایشگاهی در شهر سانفرانسیسکو به نمایش در آورده است. این ربات که هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد، عملکرد بسیار خوبی از خودش به نمایش گذاشته و به احتمال زیاد در آینده شاهد حضور او در خانه‌هایمان خواهیم بود.
ارتفاع این ربات که Buddy نام دارد، بیشتر از 60 سانتی‌متر است و وزن آن کمی بیشتر از 4 کیلوگرم است. به‌جای سر این ربات از یک تبلت اندرویدی استفاده شده و حالت‌های مختلف صورت در آن قرار گرفته تا کاربران بتوانند بهتر با این محصول ارتباط برقرار کنند. همچنین کاربران می‌توانند برنامه‌های مختلف روی این ربات نصب کنند تا او کارهای بیشتری انجام دهد. این ربات می‌تواند به‌وسیله وای-فای و بلوتوث به اینترنت متصل شود. همچنین برنامه‌های مختلف اندروید که روی فروشگاه گوگل قرار گرفته‌اند هم روی آن نصب خواهند شد. روی بدن این ربات یک چیپ سخت‌افزاری قرار گرفته که می‌تواند فرمان‌هایی که از سمت تبلت ارسال می‌شود را به کارهای مکانیکی تبدیل کند. این ربات به‌وسیله ویدیویی، صدا و سنسور تشخیص چهره می‌تواند احساسات خودش را با توجه به فرمانی که دریافت کرده بیان کند. ربات Buddy را می‌توان به وسیله موتور Unity برنامه ریزی کرد تا کارهای مختلفی انجام دهد.
از آنجایی که این ربات با سیستم عامل اندروید کار می‌کند، می‌تواند به عنوان دستیار شخصی کاربران هم مورد استفاده قرار بگیرد. این ربات می‌تواند به اطلاعات شخصی افراد دسترسی پیدا کند و به آن‌ها زمان قرارها را اعلام کند، لیست مخاطب‌های او را به نمایش دربیاورد و کارهای مختلف را به کاربر یادآوری کند. حتی می‌تواند تماس‌های تلفنی برقرار کند یا به تماس‌های تلفنی و ویدیویی دریافتی را پاسخ دهد.
ربات Buddy می‌تواند به عنوان یک نگهبان هم عمل کند. کاربران می‌توانند این ربات را به شکلی برنامه ریزی کنند که در یک مسیر مشخص حرکت کند و محیط را زیر نظر بگیرد. این ربات به وسیله برنامه‌ای که دارد از طریق تلفن‌های همراه به شکل از راه دور کنترل خواهد شد.

این محصول قرار است در سال 2016 و با قیمت 749 دلار راهی بازار شود.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۶/۱۶
  • ۵۳۴ نمایش
  • آسمان دیجیتالی

ربات خانگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی