آسمان دیجیتالی

خدایا ، یادم ده که یاد کردنت را از یاد مبرم

آسمان دیجیتالی

خدایا ، یادم ده که یاد کردنت را از یاد مبرم

کشف عفونت ویروسی که انسان را خنگ می‌کند

پنجشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۵۱ ق.ظ

دیروز توی تاکسی در راه دانشگاه بودم که از رادیو اینو شنیدم:

"محققان آمریکایی از کشف عفونت ویروسی خبر می‌دهند که می‌تواند نیمی از مردم جهان را خنگ کند!"

امروز یه سرچ توی اینترنت زدم و متن کامل خبر رو در ادامه مطلب براتون گذاشتم.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، ویروس chlorovirus ATCV-1 حدود 30 سال قبل توسط محققان دانشگاه نبراسکا در جلبک سبز دریاچه‌های آب شیرین شناسایی شد؛ اما محققان دانشگاه جان هاپکینز با همکاری دانشگاه نبراسکا این عفونت ویروسی را در نمونه گرفته شده از گلوی 44 درصد از بیماران در یک شهر کوچک آمریکا شناسایی کردند.

این کشف عنوان می‌کند که میلیون‌ها نفر می‌توانند ناقل طولانی‌مدت این عفونت ویروسی باشند که منجر به خنگ شدن افراد می‌شود.

افراد ناقل این عفونت ویروسی در آزمون‌های هوش، حتی در شرایطی که سن و تحصیلات نیز مورد محاسبه قرار گرفت، نتایج بسیار پایینی کسب کردند.

محققان مشخص نکردند که چگونه این ویروس به عفونت انسانی تبدیل شده است و این احتمال وجود دارد که انسان از مدت‌ها ناقل این ویروس بوده باشد؛ به نظر نمی‌رسد که تنها شناگران به این عفونت ویروسی مبتلا شوند، بلکه احتمالا خود جلبک نیز در این بین نقش دارد.

پروفسور «رابرت یولکن» از محققان دانشکده پزشکی جان هاپکینز و نویسنده این تحقیق تأکید کرد: میلیون‌ها ویروس زنده در بدن انسان وجود دارند که برای نخستین‌بار مورد بررسی قرار می‌گیرند؛ این ویروس‌ها می‌توانند رفتار و شناخت انسان را تحت تأثیر قرار دهند.

از مجموع 92 سوآب گلو (نمونه گرفته شده از گلو) 40 نفر ناقل این عفونت ویروسی بودند که در آزمون‌های شناختی و هوش نمرات بسیار پایینی کسب کردند.

این نتایج بر روی موش‌ها مورد آزمایش قرار گرفت؛ این ویروس منجر به کاهش حافظه شناختی و سایر عملکردهای حافظه موش شد؛ تحقیقات نشان می‌دهد که ویروس ATCV-1 از طریق شکستن دیواره بین خون و بافت، فعالیت ژن‌ها در مغز موش را تغییر می‌دهد.

نتایج این تحقیق در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم آمریکا منتشر شد.

منبع

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۸/۲۲
  • ۸۹۶ نمایش
  • آسمان دیجیتالی

خنگ شدن انسان

عفونت ویروسی

ویروس جدید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی