آسمان دیجیتالی

خدایا ، یادم ده که یاد کردنت را از یاد مبرم

آسمان دیجیتالی

خدایا ، یادم ده که یاد کردنت را از یاد مبرم

دانشمندان سلول‌های مغزی کرم را کنترل می‌کنند

پنجشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۴، ۰۴:۰۱ ب.ظ
گروهی از دانمشندان موسسه‌ی تحقیقاتی Salk راهی پیدا کرده‌اند که سلول‌های مغزی نوعی کرم آزمایشگاهی را از طریق مافوق صوت کنترل کنند. کافی است که آنها کانال یونی یک غشای سلولی را به سلول عصبی اضافه کنند و آن را در معرض امواج مافوق صوت قرار دهند تا مغز را به انجام فعالیت مورد نظر تحریک کنند. در این آزمایش محققان جهت حرکت کرم را از طریق امواج صوتی تغییر دادند. این روش نیازی به ایجاد مزاحمت در بدن کرم یا جراحی ندارد، اما می‌تواند به اعماق بدن آن نفوذ کند. دانشمندان می‌توانند فعالیت عصبی را بدون نصب الکترود به مغز جان‌دار، حتی جان‌داران بزرگ‌تر، تحریک کنند.



البته این به معنی کنترل کامل ذهن نیست، و نمی‌توان قاطعانه گفت که در مورد پستان‌داران هم صدق می‌کند. گروه موسسه‌ی Salk در این مرحله آزمایش روی موش‌های آزمایشگاهی را شروع کرده‌اند و به نظر نمی‌رسد که در آینده‌ای نزدیک روی انسان‌ها هم انجام شود. اگر این آزمایشات موفقیت‌آمیز باشد، می‌تواند به علم پزشکی کمک کند. پزشکان می‌توانند با استفاده از مافوق صوت، به انتخاب خود، نه تنها بخشی از مغز، بلکه ماهیچه‌ها و دیگر قسمت‌های بدن را فعال کنند؛ مشروط به اینکه سلول‌ها به امواج مافوق صوت واکنش نشان دهند. آنها می‌توانند سلول‌های خنثی  را تحریک و رفتارهای غیرعادی را اصلاح کنند و درنهایت فعالیت های غیرعادی بدن را به حالت عادی برگردانند.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۶/۲۶
  • ۴۹۹ نمایش
  • آسمان دیجیتالی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی